Tapasztalatok, gondolatok

Nyúli "tüzes" chili

Nagyon új

2018. január 03. - Nyúlitüzes

Kedves érdeklődők!

Nekem ez új. De a facebookon nincs annyi hely, idő. Itt talán jobban ki tudom fejteni. A tavalyi dolgokat, amiket tapasztaltam nem akarom elengedni. De bonyolítani sem. Szeretnék márkát létrehozni. Kistermelői keretek között. Biztos van, akinek ez már ismerős, van gyakorlata. nekem nincs. Csak a csili szeretete. Meg az embereké. Imádom, ahogy meghökkennek. Szóval, szeretném itt kifejteni bővebben, Biztos van, akinek ez még új, nekik esetleg segíteni. Bár a tavalyi vb győztesek is ezt teszik, csak valahogy az övékéből nekem hiányzik az alázat. Mert azt gondolom, az fontos.Meg kell maradnunk embernek. Akkor is, ha fut az a bizonyos szekér.  :)

Mindenki odavan ettől a magvetéstől. Bizonyára én vagyok egyszerű, de megfogom a tőzeget (kekkila), beleteszem a pohárba, illetve a 104 lyukú tálcába, beleteszem a magot, majd meglocsolom. Ennyi. Ezt a túlspilázást, perlit meg kavics, meg föld, nem is értem. Minek? Tökéletes a tőzeg. Laza. Locsolható. nem megy össze. Tökéletes. Egyedül a locsolásra kell figyelni. De könyörgöm, aki ilyet csinál, biztos, hogy a locsolásra nagyon figyel. 

Magok: Ez is érdekes kérdés. Az összeporzás létezik. Hiába akarjuk, hogy ne legyen. Meg kell venni azt a magot. Pont. Nem olcsó. Tudom. nekem sem az. Ez van. Majd két napig parizert eszünk, nem sonkát. vagy vajas kenyeret. na bumm. 

Meleg és fény. Nekem bent kezdődik a szezon, a konyhában. Lesz full spektrum. Lackó csinálja. Nem szalagból, hanem igazi ledekkel. Ennyit értek hozzá. :) Plusz a tavalyi neoncső. Hdegfehér. Néztem applikáción keresztül, 15 cm magasan 4500K. Szerintem elég. Tavaly is az volt. 

Ami nekem nehezebb. A palántadőlés. 10 naponta Dithane M és szürkepenész elleni szerrel locsolom, amíg nem lesz a két sziklevélen kívül még kettő levele. A palántadőlés szar. Ne legyen. Ez az egy mumusom van. S, persze mindig elfelejtem a tejet, mint tapadót. Így mindig izgulok. 

Az eleje ennyi. Nagyon várom. gondolkodtam, hogy ma elkezdem. De meg kell várnom a megfelelő napot. Ilyen persze nincs. Tehát szerintem holnap elkezdem. A legeslegjobban a növények növekedését szeretem. Az illatát a nedves földnek. Ahogy zöldellnek, amikor megnyitom a külső takaró alufóliát. Naphosszat tudom bámulni. 

Utána már izgalmasabb. Amikor már nem férünk el. Amikor kint is takargatom. Idén új vázzal új üvegház épül, mire ki kell menniük. De remélem március elejére elkészül. A normál tenyészidejű paprikákat akkor vetem. (jalapeno, aji,) Várom a holnapot. mondjuk a magvetésig minden napot. Aztán meg azt, hogy csírázzanak. 

Holnap. :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyulituzes.blog.hu/api/trackback/id/tr5013547285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása